۱۴۰۱ فروردین ۲۵, پنجشنبه

اعتصاب غذای شماری از معلمان زندانی در ایران در اعتراض به فشارها و بازداشت



 کانون صنفی معلمان ایران می‌گوید اطلاعی از وضعیت هفده نفر از اعضایش که در آستانه روز معلم دستگیر شدند در دست نیست.

کانال تلگرامی کانون صنفی معلمان ایران نوشته دو معلم به نام‌های مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی که در مریوان دستگیر شده‌اند، "از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده‌اند."

همچنین اسماعیل عبدی معلم زندانی هم اعلام کرده از روز ۱۱ اردیبهشت "در اعتراض به صدور احکام امنیتی برای فعالان صنفی و ظلم مضاعف به خانواده های معلمان و کارگران زندانی" در اعتصاب غذا قرار دارد.


آقای عبدی در سال ۹۵ به شش سال زندان و در سال ۱۳۹۹ در پرونده‌ای دیگر به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

امروز همچنین شماری از معلمان و فعالان صنفی به دیدار خانواده محمد حبیبی و رسول بداغی دو معلم بازداشتی رفتند.

معلمان طی سال‌های اخیر بارها برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به تجمع اعتراضی زده‌اند و به دستگیری‌ها، وضعیت معیشتی نامناسب معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین کمبود امکانات آموزشی اعتراض کرده‌اند.

خبرگزاری فارس در آستانه روز معلم نوشت "عده‌ای از عناصر معاند و نفوذی" که "درصدد بودند تجمعات فرهنگیان به مناسبت روز معلم را به اغتشاش بکشانند" بازداشت شده‌اند.

این خبرگزاری شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان را "غیرقانونی" خواند و نوشت "سربازان گمنام امام زمان" این دستگیری‌ها را انجام داده‌اند.


شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعتراض را حق می‌داند چرا که "قانون اساسی به صراحت حق تجمعات اعتراضی را به رسمیت شناخته است."


در قطعنامه پایانی آخرین تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان مطالبات اصلی معلمان "اجرای کامل طرح رتبه‌بندی و طرح همسان‌سازی"، "اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر آموزش و پرورش رایگان" و "حق تشکل‌یابی و آزادی معلمان زندانی" اعلام شده بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...