۱۴۰۲ دی ۱۶, شنبه

دادگاه تجدیدنظر؛ سه متهم سیاسی مجموعا به بیش از ۴۵ سال حبس محکوم شدند

 




 رضا محمدحسینی، محبوبه رضایی و سمانه نوروز مرادی، متهمان سیاسی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در پرونده ای مشترک مجموعا به ۴۵ سال و سه ماه حبس و جزای نقدی محکوم شدند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا محمدحسینی، محبوبه رضایی و سمانه نوروز مرادی به حبس محکوم شدند.


بر اساس حکمی که اخیر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به این شهروندان ابلاغ شده، آقای محمدحسنی به چهارده سال و شش ماه حبس و جریمه نقدی، خانم رضایی به نوزده سال و ۹ ماه حبس و پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی و خانم نوروزمرادی به یازده سال حبس محکوم شده اند.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در خصوص هر یک از متهمان مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای سمانه نوروز مرادی و شش سال و سه ماه حبس برای رضا محمدحسینی و محبوبه رضایی قابل اجرا خواهد بود.


اتهامات مطروحه علیه هر یک از این افراد با تفکیک میزان حکم صادره بابت هر کدام در ادامه می آید:


رضا محمدحسینی: عضویت در گروه های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور، شش سال و سه ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی – اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، شش سال و سه ماه حبس – فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، یک سال زندان – تحصیل مال از طریق نامشروع، رد دو برابر اصل مال به نفع دولت – تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه، یک سال حبس


محبویه رضایی: عضویت در گروههای مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور، شش سال و سه ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی – اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، شش سال و سه ماه حبس – فعالیت تبلیغی علیه نظام، یک سال حبس – اهانت به مقدسات اسلام، شش سال و سه ماه حبس – کشف حجاب و تظاهر به فساد در فضای مجازی، پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی


سمانه نوروز مرادی: عضویت های مخالف نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور، پنج سال با احتساب ایام بازداشت قبلی – اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، پنج سال – فعالیت تبلیغی علیه نظام، یک سال حبس


در دادگاه بدوی که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شده بود، آقای محمدحسینی به بیست و یک سال و هشت ماه حبس، خانم رضایی به بیست و شش سال و پنج ماه زندان و خانم نوروز مرادی به سیزده سال و ۹ ماه حبس مجموعا به ۶۱ سال و ده ماه حبس و محرومیت‌ های اجتماعی محکوم شده بودند.


همچنین از بابت مجازات های تکمیلی هر یک از این افراد به دو سال منع اقامت در استان تهران و دو سال منع عضویت در احزاب گروه ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بودند.


جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهمان سیاسی در پرونده ای مشترک مورخ سیزدهم آبان ماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود.


آقای محمدحسینی پیشتر در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی چندی بعد به بازداشتگاه یک-الف سپاه پاسداران و سپس به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. رضا محمدحسینی پس از اتمام جلسه دادگاه در تاریخ سیزدهم آبان ماه، به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.


سمانه نوروز مرادی، فعال سیاسی در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


خانم نوروز مرادی در خرداد امسال در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.


محبوبه رضایی نیز در تاریخ یکم خرداد ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد به بند زنان زندان اوین منتقل شد.


سمانه نوروزمرادی، رضا محمدحسینی و محبوبه رضایی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را دارند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...