۱۴۰۲ دی ۱۵, جمعه

حجاب اجباری؛ حکم شلاق رویا حشمتی اجرا شد

 

خبرگزاری هرانا – حکم هفتاد و چهار ضربه شلاق رویا حشمتی، شهروند معترض به حجاب اجباری، روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه در شعبه یکم دادسرای ناحیه هفت تهران به اجرا در آمد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه سیزدهم دی ۱۴۰۲، حکم شلاق رویا حشمتی در شعبه یکم دادسرای ناحیه هفت تهران به اجرا در آمد.


به تازگی روایتی از خانم حشمتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، او در این یادداشت اظهار داشته که مورخ سیزدهم دی‌ ماه امسال او را به شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه هفت تهران احضار کردند تا حکم ۷۴ ضربه شلاق او به خاطر سرپیچی از حجاب اجباری اجرا شود.

او در این نوشته با اشاره به چگونگی جزئیات اجرای حکم شلاق خود آورده است: “قاضی گفت خیلی محکم نزن. مرد شروع کرد به زدن. شونه‌هام. کتفم. پشتم. باسنم. رونم. ساق پام. باز از نو. تعداد ضربه‌ها رو نشمردم. زیر لب میخوندم به نام زن، به نام زندگی، دریده شد لباس بردگی، شب سیاه ما سحر شود، تمام تازیانه‌ها تبر شود.”


خانم حشمتی به دلایلی مانند عدم رعایت حجاب اجباری و انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی، توسط مرجع قضایی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعلیقی، سه سال ممنوع‌ الخروجی و هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.


وی اوایل امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس با قرار تامین کیفری آزاد شد.


رویا حشمتی شهروند ۳۳ ساله اهل سنندج و ساکن تهران است.


لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...