۱۴۰۲ تیر ۲۸, چهارشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت پرونده سروناز احمدی و کامیار فکور

 



خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع کامیار فکور و سروناز احمدی، فعالان محبوس در زندان اوین به شرح آخرین وضعیت پرونده این افراد پرداخته است. به گفته عرفان کرم ویسی پرونده این زوج به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است. همچنین محکومیت آقای فکور به دو سال حبس در پرونده ای دیگر، به اجرا در آمده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وکیل مدافع کامیار فکور و سروناز احمدی جزئیاتی از آخرین وضعیت پرونده این افراد را ارائه کرد.


عرفان کرم‌ ویسی، وکیل دادگستری با بیان اینکه پرونده موکلانش به دیوان عالی کشور ارسال شده است، اظهار داشت: “در این حین، حکم تعلیقی محکومیت دو سال حبس آقای فکور از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی در پرونده سال ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اجرا در آمده است.”

به گفته وی، “به میزان حبس فعلی آقای فکور هشت ماه اضافه شده است.”


آقای کرم ویسی افزود: “پس از پیگیری های انجام شده و استعلامات صورت گرفته، بند ج از بخش اول بخشنامه عفو (عدم عضویت و وابستگی در گروه های معاند و برانداز) دلیل عدم عفو ایشان اعلام گردید.”


این وکیل دادگستری همچنین اظهار داشت: “با درخواست مرخصی سروناز جهت انجام پروژه های مربوط به پایان نامه رشته دانشگاهی نیز مخالفت شده است.”


کامیار فکور و سروناز احمدی در تاریخ هشتم اردیبهشت، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.


آقای فکور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و خانم احمدی بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بودند. نهایتا حکم این افراد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و آقای فکور به هشت ماه حبس و همسرش خانم احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.


جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.


کامیار فکور، فعال کارگری به همراه همسر خود، خانم احمدی در تاریخ ۱۵ آبان ماه، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند.


چندی بعد حکم حبس آقای فکور در زندان اوین به اجرا در آمد و وی به بند ۸ این زندان منتقل شد. او نهایتا در تاریخ نوزدهم بهمن در ادامه آزادی شماری از زندانیان به دنبال صدور بخشنامه عفو، از زندان اوین آزاد شد.


کامیار فکور پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. وی آبان ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵۰ ضربه شلاق، ۸ ماه حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. احکام صادره به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمد.


سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان، نیز در تاریخ شانزدهم آذر ماه، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شده بود.


در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...