۱۴۰۲ تیر ۲۸, چهارشنبه

محمد صادقی با تودیع وثیقه آزاد شد

 

روز یکشنبه ۲۹ مردادماه، محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون ساکن تهران با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون از زندان اوین آزاد شد.


یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آزادی آقای صادقی با تودیع وثیقه صورت گرفته است .”

وی چندی پیش توسط شعبه دو دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران از بابت اتهامات “تشویق مردم به فساد و فحشا” و “ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌ آمیز” تفهیم اتهام شده بود.


محمد صادقی مورخ بیست و پنجم تیرماه، توسط ماموران اداره اطلاعات تهران در منزل شخصی خود واقع در شرق تهران بازداشت شد.


مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از بازداشت این بازیگر در بیانیه ای اعلام کرده بود، بازداشت آقای صادقی به دلیل “انتشار کلیپی که در آن به صورت آشکار به ترویج خشونت و فحاشی علیه حافظان نظم و امنیت جامعه” پرداخته، صورت گرفته است.


محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل آمل و ساکن تهران در زمان بازداشت ویدیو هایی را در صفحه شخصی اش منتشر کرد که حاکی از ورود نیروهای لباس شخصی به منزل وی بود.


برخی از رسانه های رسمی همچون همشهری، “پوشیدن لباس زنانه، آرایش کردن و دعوت مردم به اقدام مجرمانه” را دلایل بازداشت این بازیگر عنوان کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...