۱۴۰۱ شهریور ۱۰, پنجشنبه

اعتصاب غذای دوباره بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، به‌رغم وضع وخیم جسمی


بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، در پی انتقال به زندان رجایی‌شهر با وجود وخامت وضعیت جسمانی‌اش بار دیگر اعتصاب غذا کرده است.

آرش صادقی، کنشگر مدنی و زندانی سیاسی پیشین، شامگاه چهارشنبه، نهم شهریور، در توئیتی ضمن اعلام این خبر گفت که آقای موسیوند در تماس با خانواده‌اش گفته است که «به محض انتقال به انفرادی وارد اعتصاب غذا شده و از خوردن قند و نمک امتناع کرده است و فقط آب می‌نوشد.»

به گفته آقای صادقی، تا لحظه تماس آقای موسیوند، داروهای او تحویل داده نشده بود.

آقای صادقی پیش از آن اعلام کرده بود، آقای موسیوند که با وجود وضعیت وخیم جسمانی به دلیل عدم پذیرش دستبند و پابند از انتقال به مراکز درمانی محروم مانده بود، صبح چهارشنبه با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام به یک مرکز درمانی از سوی مسئولان زندان متقاعد به خروج از بند شده، سپس با ضرب و شتم و کوبیدن سرش به وَن و زدن دستبند و پابند به «مکان نامعلومی» منتقل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مسئولان زندان اوین در روزهای گذشته با وجود وخامت وضعیت جسمانی آقای موسیوند مانع از انتقال او به مرکز درمانی خارج از زندان شده بودند و رئیس این زندان حتی او را به انتقال به مکانی دیگر تهدید کرده بود.

بهنام موسیوند پیشتر در ۳۰ فروردین امسال به دلیل امتناع از زدن دستبند و پابند برای دریافت خدمات درمانی خارج از زندان مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفت و در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زد و هشتم اردیبهشت در پی وخامت حالش از زندان به بیمارستان منتقل شد.

در پی وخیم‌تر شدن حال این زندانی و احتمال مرگ او، نمایندگان قوه قضاییه روز ۱۵ اردیبهشت به محل بستری او رفتند و آقای موسیوند با وعده آنها مبنی بر پیگیری خواسته‌ها و روشن شدن وضعیتش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای موسیوند شهریور ۱۳۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران به‌ دلیل اتهام‌هایی چون «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در مجموع به شش سال حبس قطعی محکوم شد که از این مقدار، پنج سال قابل اجرا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...