۱۴۰۱ شهریور ۱۰, پنجشنبه

بانک مرکزی جمهوری اسلامی دولت حسن روحانی را به «توقف انتشار و سانسور آمار تورم» متهم کرد

 


بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پاسخ به «تشکیک رسانه‌های منتقد دولت نسبت به کاهش چشمگیر نرخ تورم در یک سال اخیر» گفته است که «توقف انتشار و سانسور آمار نرخ تورم در دولت گذشته از آذرماه ۱۳۹۷ با تصمیم عبدالناصر همتی رئیس‌کل وقت بانک مرکزی صورت گرفت».


به گزارش خبرگزاری ایرنا، در روزهای اخیر مقامات دولت ابراهیم رییسی از کاهش نزدیک به ۲۰ درصدی نرخ تورم نسبت به زمان خاتمه دوره دولت حسن روحانی خبر داده و گفته‌اند که این محاسبه براساس آمار بانک مرکزی در مورد تورم صورت گرفته است.


خبرگزاری ایرنا گفته نرخ تورم سالانه کشور در ۱۲ ماه منتهی به تیر ۱۴۰۰ به ۵۷ درصد و در مرداد به ۵۸.۳ درصد رسید و افزوده است که این آمار مربوط به دوره‌ای است که «حسن روحانی هنوز رییس‌جمهوری بود».


ابراهیم رئیسی اوایل مرداد سال ۱۴۰۰ دوره خود را شروع کرد.


به نوشته ایرنا، آمار نرخ تورم سالانه در شهریور ۱۴۰۰ طبق محاسبه بانک مرکزی به ۵۹.۳ درصد رسید و دولت دوازدهم بالاترین رکورد تورم سالانه کشور از سال ۱۳۲۲ به بعد را داشت.


این خبرگزاری افزوده است که «البته اکنون حامیان دولت گذشته همچنان از پذیرش واقعیت آمار بانک مرکزی درباره رکوردهای بی‌سابقه دولت قبل خودداری می‌کنند و آمار بانک مرکزی را که از زبان مسئولان دولت سیزدهم بیان می‌شود، غیرواقعی جلوه می‌دهند».


مقامات دولت رییسی دولت حسن روحانی را مسئول مشکلات اقتصادی موجو د در ایران دانسته و از موفقیت خود در حل این مشکلات سخن می‌گویند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...