۱۴۰۰ آذر ۲, سه‌شنبه

یک شهروند دیگر بهائی در شیراز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد

 

در ادامه اعمال فشار حکومت جمهوری اسلامی بر بهائیان ایران، «پدرام عبهر» شهروند بهایی در شیراز، روز یکشنبه ۳۰ آبان توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

پدرام عبهر متولد ۱۳۶۳ و مدرس خصوصی زبان انگلیسی است. او که به قصد سفری تفریحی از شیراز با خودرو شخصی‌اش راهی بوشهر بود، برای دقایقی استراحت در دشت ارژن توقف می‌کند.



آقای عبهر پیش از حرکت و سوار شدن به خودرو، توسط چند اتوموبیل ناشناس در محاصره قرار می‌گیرد و آن‌ها او را
 به شیراز و به منزل والدینش باز می‌گردانند.

گزارش‌های دریافتی رادیو فردا حاکی است که دوازده مامور امنیتی به نوبت در منزل والدین آقای عبهر حاضر شده و اقدام به تفتیش و جستجوی خانه می‌کنند. آن‌ها سپس از او و خانواده‌اش بازجویی می‌کنند.

نیروهای امنیتی در ادامه، شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه‌های اعصای خانواده را همراه با گوشی، لپ‌تاپ و چند هارد درایو پدرام را ضبط کرده و با خود می‌برند. این شهروند بهایی نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که ماموران قصد داشتند مدارک شخصی پدر و مادر پدرام عنبر را نیز ضبط کنند که بعد از اصرار زیاد خانواده،‌ از این کار منصرف می‌شوند.

پدرام عنبر هجدهمین شهروند بهائی است که از ابتدای سال جاری در شیراز دستگیر می‌شود.

پیش از این هم، ماموران امنیتی ارسلان یزدانی و ایرج شکور، دیگر شهروندان بهایی را پس از ضبط برخی از وسایل شخصی و مذهبی آن‌ها بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

طبق آمار دیده‌بان حقوق بشر، دست کم ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند. بهائیان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران‌ هستند که جمهوری اسلامی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

۱ نظر:

  1. اقلیت های مذهبی هیجوقت امنیت جانی در حکومت جمهوری اسلامی ندارند جون دیکتاتاتورها مخالف آزادی اند

    پاسخحذف

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...