۱۴۰۰ فروردین ۱۸, چهارشنبه

صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

 

تصویر لینک

یک متهم در تهران از بابت اتهام تجاوز توسط دادگاه کیفری این شهر به اعدام محکوم شد. همچنین دو متهم در شهرهای تهران و ارومیه که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. بنا بر خبری دیگر، ۲۱ زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج، با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافتند. یک متهم به تجاوز توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شد.



بر اساس این گزارش، مرد جوانی با تهدید چاقو، دختری به نام سارا را سوار خودرو خود کرده و پس از تعرض به وی او را در خیابان رها میکند. با اطلاعاتی که سارا در اختیار پلیس قرار داد مأموران موفق شدند راننده خودرو را شناسایی و بازداشت کنند. بررسی‌ها نشان داد متهم چندین سابقه کیفری دارد و آخرین سابقه کیفری او مربوط به آزار و اذیت یک دختر است که به‌دلیل ثابت نشدن موضوع تجاوز، وی از اعدام تبرئه و به شلاق محکوم شده بود.

با تکمیل اطلاعات اولیه، پرونده به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی، ابتدا سارا خواستار اشد مجازات برای متهم شد. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با تأکید بر اینکه در زمان وقوع جرم حالت عادی نداشته، گفت: از کاری که کردم پشیمانم و از شاکی و دادگاه درخواست گذشت و بخشش دارم. با پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به مجازات اعدام محکوم کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک زندانی زن در تهران با گذشت اولیای دم پس از ۱۰ سال از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، زنی که به اتهام مشارکت در قتل عمد همسر خود، از اواخر خرداد ماه سال ۱۳۹۰، حدود ۱۰ سال در حبس به سر می‌برد و حکم اعدام او صادر شده بود؛ با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت و از زندان آزاد شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در ارومیه
به گزارش خبرگزاری میزان، یک متهم در شهر ارومیه که از بابت اتهام قتل در زندان بود پس از تحمل بیش از ۱۳ سال حبس، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

هادی صمدی معاون قضائی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: پرونده قتل عمد مذکور که در سال ۱۳۸۶ به وقوع پیوسته بود با درخواست محکوم علیه و پس از تحمل ۱۳ سال حبس، با تلاش شبانه روزی اعضای شعبه ۱۹ ویژه زندان شهرستان ارومیه و برگزاری چندین جلسه در محل شعبه و منزل شخصی اولیای دم و انجام اقدامات سازشی و استفاده از ظرفیت خیرین، با اخذ رضایت از اولیای دم پرونده منجر به سازش شده و موجب رهایی متهم از مجازات اعدام شد.

رهایی از اعدام ۲۱ زندانی در کرج
به گزارش خبرگزاری رکنا، ۲۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

بر اساس این گزارش، ۲۱ تن از زندانیان زندان رجایی شهر کرج که به اتهام قتل، سال‌های زیادی را در این زندان به سر می‌بردند، با کمک نیکوکاران، ‌توانستند دیه مقتولان را پرداخت کرده و از اعدام رهایی یابند.
منبع




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...