۱۴۰۰ اردیبهشت ۶, دوشنبه

آزادی چهار نوکیش مسیحی بازداشتی در دزفول


روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت‌‌ماه، حجت لطفی، اسماعیل نریمان‌پور، محمدعلی ترابی و علیرضا ورک شاه نوکیشان مسیحی، به صورت موقت از اداره اطلاعات دزفول آزاد شدند. این شهروندان روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه، توسط نیروهای امنیتی در دزفول بازداشت شده بودند.



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، روز چهارشنبه

۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، حجت لطفی، اسماعیل نریمان‌پور، محمدعلی ترابی و علیرضا ورک شاه نوکیشان مسیحی، به صورت موقت از اداره اطلاعات دزفول آزاد شدند.

در این گزارش آمده است، از این نوکیشان تعهدی مبنی بر اعلان حضور به موقع آنها در اداره مذکور در صورت احضارشان گرفته شده است.

گفته می‌شود ۱۰ الی ۱۵ نفر دیگر از نوکیشان مسیحی در دزفول تا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت‌ماه به اداره اطلاعات این شهر احضار و بدنبال اخذ تعهد از آن‌ها آزاد شده اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: اسماعیل نریمان‌پور طی مدت زمان بازداشت و چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی که به اداره اطلاعات دزفول احضار و سپس بدنبال اخذ تعهد از آنها آزاد شده بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، اسماعیل نریمان‌پور، محمدعلی ترابی، علیرضا ورک شاه و حجت لطفی خلف، توسط نیروهای امنیتی در دزفول بازداشت شدند. ماموران در هنگام بازداشت، اقدام به تفتیش منزل آقایان نریمان‌پور، ترابی و لطفی خلف کرده و برخی از وسایل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...