۱۳۹۹ آذر ۲۸, جمعه

 

امیر بیگوند فعال تلگرامی پس از انتشار مطالبی در باره قتل آسیه پناهی و پویا بختیاری احضار و تحت فشار قرار گرفت. به وی ابلاغ شده که کانال تلگرامی او مسدود خواهد شد.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت،روز ۴ شهریورماه ۹۹، امیر بیگوند ادمین کانال تلگرامی سنقر آنلاین نیوز، برای دومین بار احضار و مورد تهدید و فشار قرار گرفت.

نوری زاده دادستان سنقر شخصا از وی بازجویی نموده و او را تهدید به تشکیل پرونده قضایی و حبس کرده است. در این جلسه بازجویی، امیر بیگوند تحت فشار قرار گرفته و به تندی مواخذه شد که چرا خبر احضار و بازجویی از او در رسانه ها منتشر شده است. همچنین دادستان نوری زاده به پلیس فتا دستور داده که کانال تلگرامی او را ببندند.

امیر بیگوند در کانال تلگرامی خود به نام سنقر آنلاین نیوز در پستی به قتل آسیه پناهی و پویا بختیاری اعتراض کرده بود. آسیه پناهی زن بی پناهی که در تخریب منزلش توسط شهرداری کشته شد و پویا بختیاری شهید اعتراضات آبان ۹۸ است.

وی همچنین در پست دیگری عکسی از آیت الله طالقانی منتشر کرده بود که در آن آیت‌الله طالقانی نسبت به ایجاد مزاحمت برای خانم های بی حجاب اخطار می‌دهد.

لازم به ذکر است که شاکیان پرونده امیر بیگوند اداره اطلاعات سنقر و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان می باشند.

گفته می شود اداره اطلاعات سنقر پس از رسانه ای شدن خبر از مورد اتهام دادن این شهروند عقب نشینی کرده است.

امیر بیگوند، ۲۷ ساله ، اهل شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه است.​

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...