۱۳۹۹ آذر ۲۸, جمعه

 محمد حبیبی و فرهاد میثمی دو تن از زندانیان سیاسی ممنوع الملاقات شدند. این دو زندانی به اعمال محدودیت‌های غلامرضا ضیایی، رئیس جدید زندان اوین نسبت به زندانیان سیاسی اعتراض کرده‌ بودند.

غلامرضا ضیایی پیش از این ریاست زندان رجایی‌شهر کرج را بر عهده داشت که به شرایط نامناسب برای زندانیان شهرت دارد. وی همچنین در سال ۱۳۸۸ و در زمان وقوع جنایات کهریزک، رئیس این بازداشتگاه بود.

این زندانیان سیاسی در تاریخ ۱۶ مهرماه امسال خطاب به مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در یک نامه اعتراضی نوشته بودند که تا زمان رفع محدودیت‌های غیرقانونی نسبت به زندانیان، «از این پس خود را ملزم به رعایت قوانین دلبخواهانه ‌زندان‌های شما نمی‌دانیم.»

آنها همچنین به کاهش ملاقات‌های حضوری زندانیان سیاسی و حذف روز اختصاصی ملاقات مادران زندانی با کودکانشان، ممنوعیت غیرقانونی دریافت کتاب و نشریات مجاز و محدودیت تماس تلفنی اشاره کرده‌ بودند.

اکنون پس از گذشت یک ماه «هیچ یک از مسئولین زندان اوین و دستگاه قضایی با فرهاد میثمی و محمد حبیبی دیدارو گفتگو نکرده‌اند و تنها واکنش آنها ایجاد محدودیت‌های بیشتر و ممنوع الملاقات ‌کردن این دو زندانی برای پایان دادن به نافرمانی مدنی بوده است.»

ماموران زندان اوین روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۹۸، فرهاد میثمی را همراه با وسایل شخصی‌ اش از بند ۴ اوین به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

فرهاد میثمی، پزشک، فعال مدنی و مدیر مسئول نشریه اندیشه‌سازان در دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ به ۶ سال زندان و محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان به ۷ سال و نیم زندان محکوم هستند.

خانواده‌های این دو زندانی سیاسی طی دو هفته گذشته برای ملاقات با آنها به زندان اوین مراجعه کرده‌اند؛ اما مسئولان زندان اجازه ملاقات به آنها نداده‌اند. به خانواده محمد حبیبی گفته شده که او از ۲۹ مهر تا ۲۱ آبان از سوی رئیس زندان ممنوع الملاقات شده است./ ایران-کارگر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...