۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

دادگاه تجدیدنظر؛ سعید عزیزی، شهروند ایرانی-سوئدی به حبس محکوم شد

 

خبرگزاری هرانا – حکم پنج سال حبس سعید عزیزی، زندانی سیاسی دو تابعیتی ایرانی-سوئدی، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید عزیزی، شهروند ایرانی-سوئدی به حبس محکوم شد.

رضا شفاخواه، وکیل مدافع آقای عزیزی در این خصوص اعلام کرد: “حکم پنج سال حبس سعید عزیزی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید و ابرام شد.”
این زندانی دوتابیعتی پیشتر توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به پنج سال حبس محکوم شده بود.

سعید عزیزی در تاریخ بیست و یکم آبان ۱۴۰۲ درحالیکه به تازگی از سوئد به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

این شهروند شصت ساله ایرانی-سوئدی که به سرطان پروستات مبتلا است، طبق گفته‌های وکیل مدافعش، توانایی تحمل زندان را ندارد. او چندی پیش در زندان از پله‌ای افتاده و وضعیت جسمانی‌اش بدتر شده است.
پیشتر وزارتخانه سوئد با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود مردی با تابعیت سوئدی-ایرانی بدون هیچ دلیل مشخصی در اواخر سال ۲۰۲۳ در ایران بازداشت شد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...