۱۴۰۲ دی ۲۱, پنجشنبه

به دلیل اظهار نظر در فضای مجازی؛ دوازده شهروند در خراسان جنوبی بازداشت شدند

 


خبرگزاری هرانا – رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی ۲۷ گرداننده صفحات مجازی و بازداشت دوازده شهروند به دلیل آنچه “انتشار اخبار کذب و مطالب توهین آمیز” در رابطه با واقعه کرمان در فضای مجازی عنوان کرده است، خبر داد. به گفته وی یک واحد صنفی نیز در این ارتباط پلمب شده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، بیست و هفت گرداننده صفحات مجازی شناسایی، دوازده شهروند بازداشت و یک واحد صنفی در استان خراسان جنوبی پلمب شد.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در این خصوص گفت: بیست و هفت تارنما که “اخبار کذب و محتواهای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدا و شهدای حادثه تروریستی کرمان” منتشر میکردند، شناسایی و دوازده شهروند در این ارتباط بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


قدرت الوانی در ادامه افزود: همچنین در این رابطه یک واحد صنفی نیز پلمپ شده است.


از هویت بازداشت شدگان و محل نگهداری آن ها اطلاعی در دست نیست.


هرانا طی روزهای گذشته نیز در گزارشی به بازداشت و برخورد قضایی با شماری از شهروندان به دلیل انتشار مطالبی در رابطه با انفجارهای مرگبار کرمان در شبکه های اجتماعی پرداخته بود.


در روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه، دو انفجار وحشتناک در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در کرمان روی داد که منجر به مرگ ده‌ها نفر و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ نفر شد. به دنبال این حادثه، موج جدیدی از برخوردهای قضایی و بازداشت‌های شهروندان به خاطر انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی رخ داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...