۱۴۰۲ دی ۲۰, چهارشنبه

زندان وکیل آباد مشهد؛ گزارشی از آخرین وضعیت فاطمه و محمدحسین سپهری

 خبرگزاری هرانا – فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. همچنین محمدحسین سپهری علیرغم گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در این زندان بسر میبرد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.


اصغر سپهری، بردار خانم سپهری با انتشار مطلبی عنوان کرد: علیرغم گذشت دو ماه از دستور جراح، مسئولین مرتبط با پرونده از اعزام فاطمه سپهری برای فیزیوتراپی ممانعت به عمل می آورند؛ خواهرم قادر به تکان دادن انگشتان دست چپ خود نیست. همچنین از آزادی موقت محمدحسین سپهری با وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه خودداری میکنند.

پیشتر خسرو علیکردی، وکیل مدافع خانم سپهری با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضاییه، خواستار “توقف اجرای حکم زندان و دستور فوری مبنی بر آزادی خانم سپهری جهت  مداوای بیماری های متعدد” شده بود.


محمدحسین سپهری و حسین سپهری، در تاریخ ششم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند. حسین سپهری در تاریخ یازدهم دی ماه با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از این زندان آزاد شد.


محمدحسین سپهری، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.


خانم سپهری در تاریخ بیست و چهارم مهرماه سال جاری، به مدت یک هفته جهت سیر مراحل درمان به مرخصی درمانی اعزام شده بود، اما در تاریخ بیست و هفتم مهرماه، تنها با گذشت سه روز از مرخصی درمانی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.


وی پیشتر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام “همکاری با دول متخاصم” به ده سال حبس، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.


این زندانی سیاسی پیشتر نیز در بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری مشهد از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه های خارج از ایران” به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.


وی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.


خانم سپهری پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.


او که یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت الله علی خامنه‌ای است، به همین دلیل در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۳ سال و شش ماه حبس تقلیل یافت. نهایتا اردیبهشت‌ماه سال گذشته حکم حبس و شلاق فاطمه سپهری به مدت ۵ سال و به صورت مشروط تعلیق شده و این فعال مدنی از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توماج صالحی هنرمند معترض به اعدام محکوم شد

توماج صالحی، هنرمند معترضی که که در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی بازداشت شده بود، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام “افساد فی‌الارض” ...