۱۴۰۲ آذر ۴, شنبه

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ محمد بروغنی به پنج سال حبس و ده سال تبعید محکوم شد

 

خبرگزاری هرانا – محمد بروغنی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس و ده سال تبعید به شهرستان نائین واقع در استان اصفهان محکوم شد. آقای بروغنی پیشتر به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده بود. نهایتا پس از ثبت اعاده دادرسی، پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، محمد بروغنی به حبس و بعید محکوم شد.


بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده، آقای بروغنی به پنج سال حبس و ده سال تبعید به شهرستان نائین واقع در استان اصفهان محکوم شد است.


محمد بروغنی، فرزند حسین، که هم اکنون در زندان قزل

حصار کرج بسر میبرد، پیشتر در جریان اعتراضات مردمی پاکدشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.


او سپس از بابت اتهام “محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد، درگیری با ماموران و به آتش کشیدن فرمانداری پاکدشت” توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شد.


در تاریخ دوازدهم دی ۱۴۰۱، مرکز رسانه قوه قضاییه به بهانه شفاف سازی پیرامون وضعیت حقوقی محمد بروغنی، از تایید حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور خبر داد.


این حکم نهایتا پس از ثبت اعاده دادرسی، تا زمان حصول نتیجه در دیوان عالی کشور، متوقف و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادر کننده رأی ارجاع شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...