۱۴۰۱ خرداد ۱۶, دوشنبه

خانۀ سینمای ایران علیه "جماعت هتاک" بیانیه منتشر کرد

 خانۀ سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای به "هتاکی‌ها و سمپاشی های" برنامه ریزی شده علیه سینما و سینماگران کشور پس از جشنوارۀ سینمایی کن اعتراض کرده و گفته است : هدف از این رفتارهای "بی ادبانه" و "نخ نما" شده این است که فضای خبری کشور را در این روزهای اندوهبار و دشوار به "جهتی دلخواه سوق دهند" و برای رسیدن به این مقصود "سینما و هنرمندانش"، "از پرافتخارترین جلوه های نام ایران در صحنۀ بین‌المللی"، همچنان بهترین "سیبل" حملات "جماعت هتاک" به شمار می روند.


به گزارش رادیو فرانسه، خانۀ سینمای ایران در بیانیه خود گفته است که "مقبولیت و ظرفیت‌های اجتماعی سینماگران [کشور] خار چشم این جماعت" است و شایسته است که سینماگران و مردم در "دام این جریان" نیفتند. خانۀ سینما در بیانیه خود گفته است که برای این منظور تنها "کافی است شأن سینما و سینماگران را به اندازۀ این اشخاص" هتاک پائین نیاوریم. خانۀ سینما ایران گفته است نه از بی تفاوتی نهادهای قانونی کشور نسبت به "رفتارهای خلاف ادب و خارج از قواعد قانونی این جماعت" هتاک تعجب می کند و نه حتی امیدی دارد که شکایت سینماگران علیه اهانت ها و هتاکی ها از نظر قانونی پیگیری شود. بیانیۀ خانۀ سینما در پایان نوشته است : "فقط برملایشان می کنیم چون سینمای ایران زنده و پویا است حتی اگر در شرایط فعلی نتواند فیلم بسازد. با تمام محدودیت‌ها سینمای ایران تاثیرگذار است و این جماعت از همین می ترسند."


در جشنواره سینمایی کن زر امیرابراهیمی جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم "عنکبوت مقدس" یا "شب های مشهد" دریافت کرد. در شبکه های اجتماعی روحانیون حکومتی ایران و بنیادگرایان حکومت اسلامی این کشور دست اندرکاران این فیلم را تهدید به مرگ کردند و خود زر امیرابراهیمی اعلام کرد که تاکنون بیش از دویست تهدید مرگ دریافت کرده است.


در اظهاراتی جداگانه، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم "عنکبوت مقدس" یا "شب‌های مشهد" به عنوان "فیلم موهن" یاد نمود و افزود : "اگر کسانی در داخل کشور با این فیلم موهن همکاری کرده باشند، حتماً مشمول مجازات‌های تنبیهی...خواهند شد." او همچنین تهدید کرد که فیلم "برادران لیلا" با محدودیت ها و مشکلات قانونی روبرو خواهد شد، زیرا بدون مجوز نمایش در داخل کشور در جشنواره سینمایی کن شرکت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...