۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

سندیکای شرکت واحد «نشر اکاذیب از طرف نیروهای سرکوب» را محکوم کرد

 



سندیکای کارگران شرکت واحد روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت، در بیانیه‌ای در واکنش به موج جدید بازداشت فعالان کارگری و معلم «‌پرونده‌سازی، بازداشت و نشر و پخش اکاذیب از طرف وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای سرکوب» را محکوم کرد.


به نظر می‌رسد این بیانیه واکنشی باشد به گزارش تلویزیون حکومتی ایران از دو فرانسوی بازداشت‌شده در ایران که به «ارتباط‌گیری» با فعالان معلم و کارگر متهم شده‌اند.


گزارش سه دقیقه‌ای صداوسیما همچنین حاوی عکس‌ها و ویدئوهایی است که ظاهرا ملاقات دو شهروند فرانسه با فعالان کارگری از جمله رضا شهابی و همین طور فعالان معلم از جمله رسول بداقی و اسکندر لطفی را نشان می‌دهد. عکسی نیز از آنیشا اسداللهی در این گزارش هست که هفته گذشته به همراه همسرش بازداشت شد.


سندیکای کارگران شرکت واحد در پاسخ نوشته است که «به عنوان بخشی از جنبش مستقل کارگری در ایران حق کامل و وظیفه خود می‌داند که با تمامی بخش‌های طبقه کارگر در ایران و سراسر جهان در ارتباط باشد».


این تشکل فعال کارگری در ادامه «هر گونه اتهام وارده و پخش اکاذیب علیه اعضای خود از جمله رضا شهابی» را محکوم کرده و خواسته است که آن دسته از فعالان کارگری و اجتماعی که در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند «از جمله آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری‌نژاد، کیوان مهتدی و همچنین معلمان بازداشتی از جمله رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی، محمد حبیبی، و محسن عمرانی باید بدون هر گونه قید و شرط آزاد شوند».


در گزارش منسوب به وزارت اطلاعات در صداوسیما به تعدادی از این فعالان با اسم و عکس اشاره می‌شود.


سندیکای کارگران شرکت واحد همچنین از نهادهای بین‌المللی کارگری خواسته است که حکومت جمهوری سلامی ایران را «در نشست آتی سازمان جهانی کار، از ۲۷ مه تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲، و در سطوح دیگر به دلیل سرکوب، بازداشت و پخش اکاذیب علیه فعالین کارگری و معلمان تحت شدیدترین فشارها قرار دهند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...