۱۳۹۹ آذر ۷, جمعه

زندانی ها

 گارد زندان متشکل از دستکم ۲۰ مرد و زن همراه با صغری خدادادی سرپرست زندان و چند تن از پاسیارها ازجمله سمیرا ایلخانی، خوش رفتار، کرمی و قره گوزلو در حالی به زندانیان سیاسی حمله‌ور شدند که حتی زندانیان پوشش مناسب معمول در مواجه با پرسنل مرد را نداشتند.

ماموران تمامی زنان زندانی در این بند را را با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

در پی خودداری زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی از انتقال به بند ۲ الف در زندان اوین در دو سه هفته گذشته، رئیس این زندان با اعمال خشونت و توسل به زور، این زندانی را که در حال گذراندن دوره حبس خود می‌باشد، از بند خارج کرده و برای بازجویی و پرونده‌سازی جدید به ۲ الف منتقل نمود.

هجوم گارد ضدشورش با اعتراض و مقاومت سایر زندانیان روبرو شد اما مأمورین با زندانیان درگیر شده و آنان را با باتوم و شوکر به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این هجوم خشونت‌بار، زندانیان سیاسی از جمله زهرا صفایی، پرستو معینی، فروغ تقی‌پور، گلرخ ابراهیمی ایرایی و چند زندانی سیاسی دیگر به‌شدت آسیب دیده‌اند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی بر اثر ضربات باتوم از ناحیه سر آسیب دیده و از ناحیه مچ هر دو دست به بالا دچار کبودی در بدن شده است.

پرستو معینی را که به دفاع از گلرخ و مادرش زهرا صفایی رفته بود، با موهایش گرفته و روی زمین کشیدند تا او را از بند خارج کنند ولی سایر زنان زندانی او را از چنگ مأموران درآوردند.

وی دچار کبودی روی ساق هر دو پا شده و سینه‌اش نیز در اثر ضرب و شتم با شوکر همچنان درد دارد.

در همین صحنه، چندین بار دست و پای فروغ تقی‌پور را گرفته و او را به این سو و آن سوی بند پرتاب کردند.

در اثر هجوم گارد ضدشورش، مریم ابراهیم وند از ناحیه ساق پای چپ دچار آسیب شده و کمرش نیز دچار کبودی شده است. مرضیه فارسی که پیش از بازداشت تحت نظر پزشک بوده و به تازگی دوره‌ی پرتودرمانی خود را پشت سر گذاشته بود، در اثر ضرب و شتم و ضربه به سینه آسیب دیده است.

صبا کردافشاری نیز بر اثر ضربه باتوم به صورت دندانش لق شده و شانه و کمرش نیز دچار کبودی شده است.

سرانجام، گلرخ ابراهیمی ایرایی را با ضرب و شتم بسیار از بند خارج کرده و به بند ۲ الف اوین منتقل می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که تلفن‌های بند ۸ از روز شنبه تا سه‌شنبه قطع شده تا خبر این هجوم به زنان زندانی سیاسی به خارج از زندان درز پیدا نکند. خانواده‌های زندانیان، برای گرفتن خبر سلامتی فرزندان خود به مقابل زندان مراجعه می‌کنند اما مأمورین به دروغ به آنها می‌گویند «زندانیان حاضر به ملاقات نیستند».

گفتنی است در تمام طول مدت درگیری در بند ۸، سایر زندانیان در بندهای دیگر این زندان در دفاع از حقوق این زنان به در و دیوارها می‌کوبیدند و شعار مرگ بر دیکتاتور آنها در بند ۸ شنیده می‌شده است.

در پی هجوم گارد ضدشورش و ضرب و شتم زنان زندانی سیاسی، تعداد زیادی از این افراد دچار آسیب‌های جدی شده‌اند اما پس از گذشت چهار روز کماکان از درمان و رسیدگی پزشکی محروم هستند.

در روزهای اخیر بخصوص با تغییر مدیریت زندان فشارها بر زندانیان سیاسی افزایش یافته اس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...