۱۳۹۹ آذر ۴, سه‌شنبه

 :عباس عبدی فعال سیاسی،اجتماعی در روزنامه اعتماد نوشت: چند روز پیش جلسه‌ای مجازی درباره آثار اجتماعی کرونا برگزار شد که به عنوان مقدماتی جلسه مفیدی بود. در آن جلسه دغدغه مهم مدیریت دولتی این بود که همه حرف‌ها درست، حالا باید چه کار کرد و راه‌حل چیست؟پس از آن هم دیدم که وزیر محترم بهداشت از ناکارآمدی پژوهش‌های دانشگاهی در ارایه راه‌حل‌های مناسب برای مقابله با کرونا و تبعات آن گلایه کرده است، هر چند معلوم نیست که این گلایه خطاب به چه کسی است؟ زیرا مسوول اصلی این مساله در هر دستگاه دولتی، مقام عالی آن وزارت است.

متاسفانه مدیرانی که خود را در مقام هدایتگری تعریف می‌کنند و منزلتی بالاتر از مردم برای خود قائل هستند و گمان می‌کنند که مردم مومی هستند در دستان آنان که باید آنان را به شکل مطلوب و مورد نظر در آورند، قادر به استفاده از هیچ پژوهشی نیستند، زیرا آنان خود را در مقام درک و فهم دنیا و جامعه و مردم قرار نمی‌دهند، بلکه آنان خود را در مقام بالاتر و هدایتگری و شکل‌دهنده به جامعه قرار می‌دهند و این از عهده پژوهش خارج است.

این سیاستگذاران آب در هاون می‌کوبند و هر چه بیشتر برای شکل دادن مردم در قالب انسان تراز نوین می‌کوشند، نتیجه معکوسی را خواهند گرفت و آخرین نکته‌ای که باید گفت این است که سیاستگذار باید اعتماد به ‌نفس داشته باشد. همه اطلاعات و آمار را برای استفاده پژوهشگران منتشر کند. نه مثل ما که هر روز دریغ از دیروز و آمار و اطلاعات را با توجیهات ذلیلانه محدود می‌کنیم و بعد به پژوهشگران نق می‌زنیم که چرا پژوهش کاربردی در اختیار ما قرار نمی‌دهید.اگر به جامعه خود تعهد و اگر اندکی اعتماد به ‌نفس داریم و اگر ترسی از برملا شدن عملکردهای نادرست خود نداریم، همه اطلاعات و آمار مرگ و میرهای عادی و کرونایی را با تمام متغیرها در اختیار جامعه قرار دهیم، مطمئن باشیم راهبردهایی از آن بیرون خواهد آمد که به کاهش مرگ و میر کمک کند. متاسفانه باید گفت که این کار در مدیریت‌های ضعیف انجام نخواهد شد.

آسوشیتدپرس: نگرانی از خشم عمومی

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در باره بحران کرونا در ایران از نگرانی حاکمان جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت: رژیم ایران در حالی‌که نگران خشم عمومی در ارتباط با کرونا است، راه‌کارهای کمی برای مهار آن در اختیار دارد. رکورد تعداد مبتلایان در ماه جاری شکست، بیمارستانها از بیماران پر شده و تعداد قربانیان افزایش پیدا کرده است.

این منبع نوشت: اعمال جریمه علیه افراد بی‌بضاعت به‌خاطر عدم استفاده از ماسک و اعمال محدودیت علیه قشر متوسط در تهران با جمعیت ۱۰میلیونی خطر بروز و سرریز خشم عمومی در مورد عوامل دیگر نارضایتی از قبیل مشکلات اقتصادی و انزوای بین‌المللی را برای رژیم حاکم بهمراه دارد

این در حالیست که سعید نمکی وزیر بهداشت چند روز پیش در ‌جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان آذربایجان غربی گفته بود: ‌هر شب گزارش‌ ها در خصوص وضعیت کرونا را می ‌خوانم استرس می ‌گیرم که نکند در سیاه‌ چاله ‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت التماس می‌کند اما کسی گوش نمی‌دهد، هشدار داد که اگر کرونا را کنترل نکنیم، باید از ته رودخانه جنازه جمع کنیم.

نمکی ادامه داد: کجای دنیا وزیر بهداشت و پرسنل بهداشت و درمان دارند التماس می‌کنند. در کشورهایی که در جمع کردن اپیدمی توفیق حاصل کردند، وزیر بهداشت می‌نویسد و می‌خواهد و همه مکلف به اجرا هستند. اینجا وزیر بهداشت تمنا می‌کند، خواهش می‌کند و زانو می‌زند، اما کسی گوش نمی دهد.

در همین حال محمد علوی؛ رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از هر ۱۰بیماری که در آی سی یو بستری می‌شوند؛ ۵نفر می‌میرند.

از سوی دیگر دکتر مردانی عضو کمیته مقابله با کرونا گفت: در حالی آمار روزانه مرگ ناشی کرونا به ۳۳۷مورد رسیده است که این آمار هم واقعی نیست، برای آن که بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲. ۵ شود تا عدد اصلی به دست آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چرا نه به اعدام! رو به رشد است؟ (بخش۱)

 در ماه‌های اخیر اعدام یک بار دیگر به یکی از مهم‌ترین مسائل افکار عمومی در ایران بدل شد. پیش از آن که هشتگ #مهسا_امینی پربسامدترین موضوع در ...